Woeste rivieren en de Mall!

13 september 2015

We zijn net een week in the states maar het voelt alsof we al weken weg zijn. Vanmorgen hebben we eerst een wandeling in porcupine Mountain state park gedaan, ondanks dat het zaterdag was, was het heerlijk rustig op de trail. We liepen langs een ruige rivier met allemaal watervallen en rapids, zo mooi.......we zien weinig wildlife op de vele squirrels na, de diertjes zijn druk bezig met het verzamelen van de wintervoorraad en het verdedigen van hun terratorium, ze rennen elkaar achterna waarbij ze soms bijna over onze voeten rennen!
Terug bij de auto zetten we de route naar het hotel waar we die nacht wilden slapen in de navigatie. Daar kwamen we 2,5 uur later aan en gelukkig hadden ze nog plek. Snel alles geregeld en toen door naar onze tweede bezienswaardigheid van vandaag, Jay Cooke state park. Toen we er bijna waren bleek de weg, en ook de ingang van het park afgesloten te zijn, balen! Na wat zoeken op de navigatie kwamen we achter een andere ingang en na een half uurtje omrijden hadden we de ingang daadwerkelijk gevonden. Een wat waren we daar blij om want we hadden dit niet willen missen, dit park draaide om een enorm woeste rivier. Iedere keer dat je denkt alles wel gezien te hebben worden we weer verrast met nog mooiere plekjes, en deze is daar zeker één van! Een superleuke trail waarbij we een hoop hebben lopen klauteren over de rotsen.
Onze volgende stop was de Mall, de eerste sinds we in the states waren! We begonnen bij Barnes and Noble, onze favoriete boekwinkel, en na wat zoeken gingen we met 4 boeken naar de kassa. Op het laatste moment wist ik er nog één uit een schap te grissen dus we rekenen uiteindelijk 5 boeken af. Daarna door naar de kledingzaken, maar daar kon ik niet slagen, Ron wist gelukkig wel een leuke buit binnen te halen. Nadat we bij de Applebee's hadden gegeten gingen we terug naar ons hotel. Daar aangekomen zei de vrouw achter de balie dat we niet in het systeem stonden. Dat zou een lichtelijke ramp zijn want bijna alles was hier uitverkocht en wat er nog was begon bij 250 dollar per nacht dus daar hadden we geen zin in. Na veel gezoek bleek dat ze rons voor- en achternaam omgedraaid hadden dus het probleem was toen snel opgelost. Nu zijn we ons boodschappenlijstje aan het maken voor morgen want dan trekken we drie dagen de wildernis is en verblijven in schattige houten blokhutten dus wifi en de weblog zijn de komende drie dagen onzeker.

1. Tom en Jolanda:
    Hoi, hoi,
    We kunnen ons voorstellen dat jullie verblijf in de States veel langer aanvoelt dan de week die jullie er nu zijn. Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien! Geweldig! En dan 'moet' je nog een paar weken, wat een straf....
    Bedankt voor de '.! Dat jullie daar nog aan hebben gedacht in de stressvolle periode voor jullie vertrek. Heel lief.
    Tot het volgende reisverslag. Enjoy
  2. Tom en Jolanda:
    Er ontbreekt wat in de tekst. Lees: 'klauter'verjaardagskaart
  3. Hildy, Jan-Willem & Stefan:
    13 september 2015
    Klinkt allemaal weer super. Wellicht dat we met jullie verhalen Stefan kunnen overhalen om ook volgend jaar naar de VS te gaan. We zijn benieuwd hoe de wildernis van de komende dagen eruit ziet. Groetjes en nog veel plezier!!