Myakka river state park

29 december 2018

Vannacht kon ik met mijn verbrande benen gelukkig weer onder het dekbed slapen en kon ik het slaaptekort inhalen.

Vandaag staat Myakka river state park op de planning, hier hadden we al eerder naar toe gewild maar toen waren onze plannen door de stormen in het water gevallen, letterlijk.

Dat water was nog niet weg en een groot gedeelte van het park stond nog onder water waardoor veel trails onbegaanbaar waren. Door de hoge temperatuur en het vele water was het broeierig warm. Dus het ontbreken van hele lange trails was zo erg nog niet.

Tussen de middag hebben we langs de rivier gepicknickt. Daar was een red Cardinal bezig om onze auto te molesteren,  hij zag zijn reflectie voor een concurrent aan een viel deze, onze auto dus steeds aan. Natuurlijk had ik op dat m ook moment niet mijn goede camera bij me. Wel de compacte gelukkig, en ik heb het gebeuren goed kunnen filmen.

In de middag gingen we richting ons hotel over leuke binnenweggetjes een kwamen onderweg weer leuke nieuwe soorten tegen waaronder de crested caracara, een favoriet die nog hoog op ons lijstje stond.

Ons hotel is superleuk en onder ons raam begint vrijwel het meer. Direct onder ons raam zien we ibissen, little blue en tricolored herons, een limpkin en waterhoentjes.

Morgen onze laatste volle dag,  de 30e is alweer onze terugreis. Nog even aan de planning om deze zo goed mogelijk te benutten!

1. Jos Zeegers:
    29 december 2018
    Zo'n mooie vakantie is altijd te kort.
  2. Liesbeth Schutte:
    3 januari 2019
    Zojuist jullie laatste verhalen gelezen en foto's bekeken. Echt super mooi en leuk om zo wat mee te genieten!
    Jullie kunnen op heel wat mooie ervaringen terugkijken. Geniet nog maar lekker na. Het "gewone"leven zal even wennen zijn maar de ervaring leert, dat je er ook zo weer in zit.

Groetjes van Aart en Liesbeth