Everglades deel 2

27 december 2018

Ook vanmorgen waren we er op tijd bij want we hadden een 4 uur lange kayak tocht in de planning. Om 08:00 gingen we op pad richting Flamingo, het uiterste puntje van de Everglades. Omdat de kano verhuur niet van de nationale parken zelf is waren zij dus wel open ondanks de shutdown.

De kanotocht was superleuk! We kwamen dicht langs allemaal vogels en ook kwamen we nog een alligator, een krokodil en een manatee tegen. De Everglades is overigens de enige plek ter wereld waar zowel alligators als krokodillen voorkomen.

Smiddags doen we weer allemaal wandelingen door het park en keren tegen etenstijd voldaan naar ons hotel met het idee een leuk restaurant op te zoeken voor ons kerstdiner.

Dat verliep anders. Kerst is in Amerika een echt huisfeest, en de Amerikanen blijven dus voornamelijk binnen en gaan veel minder uit eten met kerst. Gevolg was dus ook dat alle restaurants dicht waren op wat fast good ketens na, en die waren dus propvol met allerlei vakantiegangers die wat wilden eten. En zo kwam het dat we ons kerstdiner bij IHOP hebben genuttigd alhoewel het niet de naam diner waardig was. Alle groenten waren op dus we hebben wat vlees met frietjes gegeten en de wachttijden waren zolang dat we het dessert maar hebben overgeslagen. Maar ach, dat compenseerde dan toch weer voor de frietjes...