Tamiami Trail

23 december 2018

Vanmorgen was het behoorlijk koud toen we wakker werden dus snel in de benen en de boel opruimen om wat warm te worden. Inmiddels kwam het zonnetje op en toen werd het al snel lekker. Big Cypress en onze camping liggen aan de Tamiami Trail, een weg tussen Tampa en Miami, het toll-loze alternatief voor Alligator Alley, de bijnaam voor de betaalde snelweg die erboven loopt, ook van oost naar west. Of andersom 😁.

Omdat we gister flink hadden doorgereden en alle leuke plekken hadden overgeslagen zijn we eerst een stuk teruggereden en toen weer omgekeerd. Dit is een hele gave weg dus dwars door Cypress moeras, een stuk van de Everglades en uplands loopt. Schitterende natuur, en het barst van de vogels, alligators een andere wildlife.

Vandaag weer 2 vogelmazzeltjes! De eerste was een black and white warbler, die druk bezig was om zijn ontbijt bij elkaar te zoeken. Ik wilde m niet teveel storen dus ik bleef op afstand, genoegen nemend met een foto puur als 'bewijs', komt ie opeens op een meter van me af in de boom hangen, totaal niet bang! Ik heb me helemaal suf gefotografeerd en een hoop leuke foto's kunnen maken. Overigens bleek dit nog een hele uitdaging want ze zijn ontzettend hyper3 en zitten geen moment stil.

Het 2e vogelmoment was toen ik even snel uit de auto bij het water en fotootje wilde maken en ik iets in het riet hoorde. Ik keek en zag..... Een purple gallinule!! Deze hadden we al lopen zoeken maar nog niet gezien en stond ook nog in de favorieten. Ik voorzichtig gebaren naar Ron dat ie moest komen. Loopt die gallinule ineens naar me toe! Dit is echt bizar want het zijn schuwe dieren die zich vaak schuil houden in het riet.

Het bijzondere moment werd verstoord toen een man met een airboot achter de auto en keiharde muziek bij het water stopte om daar het water in te gaan en de gallinule het riet indook. Wij bleven in de buurt in de hoop dat hij snel weg zou gaan om nog een glimp van deze mooie vogel op te vangen. De man stapt uit zijn auto, pakt zijn rugzak en loopt naar ons toe. Watch this, zei hij, en floot 2 keer. Komt toch die gallinule met nog een andere uit het riet rennen! De man pakt 2 Cheetos en ze komen het zo uit zijn hand eten! Eigenlijk wel erg maar we moesten er ook wel om lachen, purple gallinules die chippies uit je hand komen eten. Ik heb dus weer leuke foto's gemaakt!

Daarna door naar Florida city, een stadje helemaal in Zuid Florida waar we de komende 4 nachten blijven.

Nog even bij Walmart duikbrillen en handdoeken gekocht en daarna lekker relaxed en van het zonnetje genoten.

1. Tom en Jolanda:
    24 december 2018
    Wat een geluk dat de parken nog open zijn. Prachtige foto's van bijzondere vogels!
    Wij wensen jullie fijne Kerstdagen in Florida City.
  2. Liesbeth Schutte:
    24 december 2018
    Op mijn eerste kerstvakantiedag maar weer even zitten meegenieten van jullie vakantie. Fantastisch hoor, wat jullie allemaal zien. Prachtige foto's! En dan een vogel die chips eet! Het moet niet gekker worden. Geniet lekker verder! Bedankt voor jullie kerstkaart!

Groetjes van Aart en Liesbeth
  3. Hildy, Jan-Willem & Stefan:
    26 december 2018
    Prettige feestdagen en nog veel plezier in Florida!
  4. Walter Duijves:
    27 december 2018
    Fijn dat de parken open blijven. Anders moet je wel heel veel relaxen en spelletjes spelen. En dan mis ik de prachtige vogelfoto's. Ziet er best lekker uit: beenham met aardappelschijfjes.