Capitol Reef national park & The Burr Trail

26 september 2015

Omdat we in hetzelfde hotel als gister verbleven waren we weer verzekerd van een heerlijk ontbijt. Nadat we de auto hadden ingepakt gingen we op pad. Vandaag stond Capitol Reef national park op het programma. Omdat we hier al vaak zijn geweest wilden we nu eens naar een wat afgelegener deel van het park. Hiertoe moesten we een lang stuk over een onverharde weg om daar een slot canyon te gaan lopen. We gingen eerst naar het visitor centre om de wegcondities en weer condities te checken en die waren allebei perfect dus we konden er veilig naar toe.
Het was echt heel leuk om weer in een slot te zijn, we moesten ook veel klauteren dus al met al een superhike! Het is hier 30C dus terug bij de auto waren we lekker gaar. We gingen verder via de Burr Trail naar onze eindbestemming van vandaag, Escalante.
De Burr trail is een oude handelsroute die met huifkarren vroeger werd gereden. Wij deden het gewoon met onze SUV, we moesten over een onverharde weg via haarspeldbochten naar boven, heel spectaculair! Daarna kwamen we op highway 12, de bijnaam van deze weg is de "Journey through time highway", en als je er rijdt begrijp je de naam. In de rotsen zijn lagen van alle tijdperken te zien, blootgelegd door miljoenen jaren van winderosie en water. Dit vind ik de mooiste weg in heel Amerika, en al hebben we deze weg al 100x gereden, iedere keer stoppen we weer om nieuwe foto's te maken.
Ook het stadje en motel waar we nu zitten is ook onze favoriet. Het is hier zo gemoedelijk en gezellig. We hebben net kennis gemaakt met onze buren, een groep hikers uit Colorado waar we leuk ervaringen mee hebben uitgewisseld.
Tijdens het eten, het restant van de fantastische pasta van gister wat we hadden meegenomen in onze koelbox, met een paar biertjes was het nog even puzzelen op de planning van morgen. De slot canyon die we wilden doen stond tot onze nek vol met water. De ranger zei nog dat we hem konden zwemmen..... geen goed idee, vonden wij. Nu hebben we een andere slot gevonden, dus de planning is rond!

1. Tom en Jolanda:
    26 september 2015
    Arches blijft toch heel indrukwekkend. Wat een hoogtes. FIjn dat je een leuke verjaardag hebt gehad Berna. Het is zo langzamerhand traditie dat je het in Amerika viert.
    Wat een grapjas die ranger. Hebben jullie hem gevraagd of hij hem zelf al had gezwommen? Gekke Henkie!
    Geniet er nog van!