The Rockies and the catch of day!

23 september 2015

Vandaag zouden we de scenic byway doorrijden die van oost naar west door het park loopt. Deze weg is een van de hoogste wegen in Amerika met als hoogste punt ruim 12,000 feet. In dat gebied zouden we ook gaan lopen, omdat we graag marmotten wilden zien en dus zitten op hoogte. Onderweg begon het al goed met meerdere kuddes elks. Het weer viel wat tegen, het was erg bewolkt en wat is het koud zo hoog op die kale vlakte!
Eenmaal boven op de vlakte hoorden we overal gepiep zagen af en toe kleine diertjes over de rotsen schieten.....pika's! Deze diertjes hadden we ook nog nooit gezien, maar wat waren ze moeilijk te zien! Iedere keer als ik mijn camera met had scherpgesteld waren ze al weer weg. Dan maar op zoek naar marmotten..... ik was net bezig om een marmot te fotograferen toen we van andere marmotten slarmkreten houden. Ik stelde scherp op hun omdat zij zo leuk op de achterpootjes stonden toen ik ineens iets groots en donkers voor mijn lens zag langskomen. Ik kon letterlijk mijn ogen niet geloven want wat liep daar op 30 meter langs ons voorbij. .... Een bull moose!!!!
Ik kon hem perfect fotograferen, zo gaaf! We hadden de hoop al opgegeven dat we deze soort nog zouden zien en hier werd hij op een presenteerblaadje aangeboden. Het bleek overigens heel bijzonder dat hij in deze periode nog zo hoog zat. Na een prachtige serie foto's gemaakt te hebben was de moose uit zicht en wij een prachtige ervaring rijker. Bijna terug bij de auto heb ik me achter een rotsblok verstopt in de hoop nog een pika even voor de lens te krijgen en ja hoor, het potje geluk van vandaag was nog niet op. Er kwam er één uitgebreid voor me poseren!
Verder hebben we nog wat wandelingetjes gedaan naar een waterval en een meer en toen waren we het park weer uit. Het was nog vroeg dus we besloten een flink eind richting Utah te rijden. We reden over de prachtige interstate I-70, die dwars door de rockies gaat en de colorado rivier volgt, dat was dus genieten.
Nadat we hadden gegeten en in ons hotel waren aangekomen hebben we de rest van de planning om moeten gooien omdat bijna alle hotels al vol zaten in het gebied wat we wilden doen. Na een hoop gezoek een gedoe hebben we de planning weer rond en voor de komende 3 nachten en hotel gevonden, gelukkig!

1. Tom en Jolanda:
    23 september 2015
    Wat een geslaagde dag en wat een mooie foto's van de Pika. Wat is er met je voet Berna? Ik heb nog teruggelezen maar kon hier niets over vinden, behalve dan de muggenbeten. Hopelijk gaat het beter!
    Groetjes, ook aan Ron!
  2. Tom en Jolanda:
    23 september 2015
    Wat een prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt. En wat een bof om al die bijzondere dieren en luchten zo mooi op de plaat te krijgen.
    Voeten: dat maakt 3!
    Jolanda en ik hebben nog even op de kaart gekeken om te zien of jullie nog geconfronteerd worden met de bosbranden in California. We hopen dat dat meevalt.
    Groetjes, Jolanda en Sylvia
  3. Chestin:
    24 september 2015
    Wat een prachtige foto's!
  4. Berna:
    25 september 2015
    Hoi Jolanda, ik heb 2 jaar geleden iets op mijn voet laten vallen en sindsdien heb ik daar last van als ik lange stukken loop. Daardoor zit mijn schoen nu ineens niet meer lekker dus kreeg ik blaren, vandaar!