Isle Royale national park

12 september 2015

Vanmorgen stonden we al veel te vroeg te popelen bij de Airport. Het bleek nog even afwachten of we konden gaan omdat er laaghangende bewolking was maar de piloot had er alle vertrouwen in, dus off we went! Vliegen in de seaplane is ontzettend leuk, je vliegt niet zo hoog dus kan je alles goed zien. We stegen van land op en zouden landen in het meer, en op de terugweg precies andersom. De landing in het water was spectaculair, na een paar keer stuiteren gleden we dan door het water en toen waren we al weer bij de dock. We stonden op Isle royale national park. Het eiland is echt prachtig! Het is er heel stil, en overal hoor je het zachte klotsen van het immense lake superior tegen de kustlijn. Af en toe klonk de melancholische roep van de common loon. We hebben kilometers afgelegd, door bossen en over rotsen, afgewisseld met zitten aan de waterkant en genieten van het uitzicht. We hadden nog de hoop een eland te zien maar helaas. ..... the catch of the day was vandaag de cedar waxwing, die schitterend in het zonnetje zat te poseren. Om 15:00 was het dan tijd om terug naar de dock te gaan waar we na enige tijd ons vliegtuigje aan zagen komen. De terugweg was zo mogelijk nog leuker omdat we nu uit het water opstegen....en ik mocht voorin! Terug op het land ging het dalen redelijk ruig maar de landing deed de piloot perfect, we voelden niet eens dat we op de grond kwamen!
Nadat we weer in de auto zaten hebben we nog twee uur doorgereden, we zitten nu in Ironwood, net voor de grens met wisconsin. En waren we nu net een beetje aan de tijd gewend (we werden vanmorgen "pas" om 5:00 wakker, zijn we nu ook een tijdsgrens over gegaan, weer en uur eerder! Zo is het niet moeilijk om een vroege vogel te zijn. Over vogels gesproken.....Onze motel kamer heet de "texas birds cage", en hangt vol met vogel decoraties. We zitten nu in een zeer godsvruchtig stadje, in ons motel lag de bijbel op bed opengeslagen met een extra boekje ernaast. Er lopen ook mensen met een soort amish-achtige kleding. Als afsluiter hebben we een klassieke maaltijd bij een familie diner geheten, helaas zonder coors light, ze mochten geen alcohol schenken. Dus proost met een Pepsi light!