Een relaxte dag met nog meer watervallen.....

11 september 2015

Zoals gewoonlijk stonden we om 7:00 weer startklaar om te vertrekken dankzij de jetlag. Vandaag was een relaxte dag. We hebben eerst een korte wandeling gedaan door een Marsh, in de hoop een bever tegen te komen maar die waren niet thuis. Daarna even uitgewaaid aan de kust van Lake Superior, het grootste zoetwatermeer ter wereld. Er was nog helemaal niemand en het enige wat je hoorde was het rustgevende klotsen van het water tegen de kust.
Ons doel van vandaag was Houghton, een klein plaatsje in het noorden van michigan. We hoefden niet zo ver te rijden dus we hadden onderweg nog wat watervallen gepland om te bezoeken, daar hadden we er nog niet genoeg van gezien....één van de watervallen lag in een canyon, supergaaf! We zijn op verschillende punten naar beneden geklommen om van binnen de canyon foto's te maken. Ik heb nog geprobeerd om in het midden van de rivier te komen maar dat ging niet, de stroming was te sterk. Het was nog even schrikken toen Ron met zijn voet tussen 2 rotsblokken bleef steken en daardoor voorover viel maar gelukkig kwam hij goed terecht en bleef het bij een geschaafde knie.
Omdat het hier nu Hunter season is, en je in de state parks in michigan mag jagen, was het verstandig om kleding in de kleur van de jagers aan te hebben zodat je goed zichtbaar bent, blaze Orange. Het leek wel of we naar een wedstrijd van het Nederlands voetbal gingen, nou ja..... hadden we in ieder geval nog een beetje EK-gevoel....
Na al het watergeweld hebben we heerlijk bij Applebee's gegeten, dit keer voor het eerst een uitspatting, we hebben de pecan blondie als dessert gegeten, dit is een warm stukje appelcake met vanille ijs erop met pecannoten en warme vanille saus, zooooo lekker......
Nu zitten we in ons motel voor te bereiden, morgen wordt een spannende dag, dan gaan we met een watervliegtuig naar Isle royale national park, zin in!