The gunflint trail!

14 september 2015

Vanmorgen hebben we eerst uitgebreid boodschappen gedaan en met een volgepropte auto gingen we op pad. De weg liep langs Lake Superior verder noordwaarts en bood ons prachtige uitzichten op de kust. Ter hoogte van Grand Marais bogen we af het binnenland in, op de gunflint trail, een prachtige weg door een mix van bossen, rotsen en wetlands. Aan deze weg lag onze lodge, en we besloten om die eerst maar te zoeken en daarna het gebied verder te verkennen. Onderweg zagen we nog een pileated woodpecker zitten, een zwarte specht met een rood petje, hij was duidelijk gewond aan zijn vleugel. Hippen kon hij nog wel dus met veel gedoe (hij wilde per se op de weg blijven zitten) kregen we hem dan toch de bosjes in.
Aangekomen bij de lodge werden we hartelijk ontvangen door de eigenaars. De lodge was echt prachtig! Hij is zelf gebouwd en ligt aan een meer op grens met Canada. Het was nog vroeg dus we hebben ons eerst prima vermaakt rond de lodge. Het weer zat ons weer mee dus we zijn eerst een rondje gaan kanoën, niet lang omdat ik niet weet wat voor effect het op mij heeft. Het meer ruig en het was enorm leuk om in de golven te peddelen. Met tegenzin gingen we er weer uit. Ik ben daarna nog een rondje wezen zwemmen in het meer, het water was heerlijk als je eenmaal door was. Daarna hebben we op de veranda geluncht en genoten van de stilte. Dit is echt vakantie!
Eind van de middag zijn we een wandeling gaan maken in de hoop elanden en rendieren te zien maar we hadden geen geluk, hoe we ook tuurden en speurden, geen gewei te bekennen. Dan morgen maar op tijd eruit en een nieuwe poging wagen.
Hebben in de schemer op de veranda gegeten in gezelschap van rondfladderende vleermuizen en met het langzaam donker worden kwamen de sterren tevoorschijn. Het is hier pikdonker en een heldere nacht dus misschien hebben we nog kans op noorderlicht. Jammer dat we maar één nacht hebben geboekt op dit bijzondere plekje!