Hoogtepunten en "dieptepunten"......

15 september 2015

Vanmorgen waren we al weer vroeg uit de veren en stapten in de auto om wildlife te spotten. Dat elanden zeer schuw zijn bleek ook vandaag weer eens want we hebben er weer geen één kunnen vinden. Maar.....als een goede compensatie zagen we een moederbeer met jong! We konden ze vanuit de auto bekijken en perfect fotograferen. Ze waren helemaal niet bang, ze keken alleen af en toe op wat wij aan het doen waren. Daarna reden ze de bosjes in. Later zagen we nog een bald eagle overvliegen, een prachtige majestueuze vogel én het symbool van Amerika.
Teruggekomen bij de lodge hebben we nog even gekanoed om de armspieren te trainen voor onze volgende locatie waar we een kano willen huren. Het is prachtig om over het verlaten meer te peddelen in de ochtendzon. En daarna was het al weer tijd om de auto in te pakken en op pad te gaan want we hadden een 6 uur lange rit voor de boeg naar onze volgende bestemming.
De route liep langs minnesota highway 1, een prachtige scenic byway langs meertjes en rivieren. Om 16:00 hadden we onze bestemming bereikt. Maar hoe blij verrast we over onze lodge van gister waren, zo teleurgesteld waren we over deze cabin. Als zag er klein en aftands uit, de "fulltime equipped kitchen" was niet meer dan een aanrecht met wat kommetjes die er stonden en de douche was buiten gebruik, daarvoor moesten we ergens anders heen. En hier hadden we nog wel voor 2 nachten geboekt! We zagen het allebei niet zo zitten en na wat overleg met de overigens heel vriendelijke eigenaar mochten we de tweede nacht cancellen.
De rest van de dag hebben we besteed aan een wandeling in een enorm vochtig bos dus het was weer pret met de muggen. We zien er nu allebei gehavend en met bulten en rode vlekken uit, maar ja, nog 1 dag en dan laten we de muggen weer achter ons. We zitten nu bij Voyageurs national park, op de grens met Canada. Terug bij onze cabin hebben we een maaltijd uit een zakje klaar gemaakt waar we alleen water en een blikje kip aan hoefden toe te voegen. Samen met een biertje op onze veranda in het avondzonnetje smaakte dat prima! Als laatste actief van vandaag hebben we de volgende dag voorbereid.
Overigens heb ik alleen Internet als ik tegen het huis van de eigenaar ga staan, nu omringd door de muggen. ......

1. Johan en Hennie:
    15 september 2015
    Wie reden er nou eigenlijk de bosjes in?...
  2. Tom en Jolanda:
    Hallo Ron en Berna,
    De traditie is gebroken. Niet meer de 1ste dag al de spectaculaire events. Pas 11 september is Ron bijna zijn voet kwijtgeraakt.... Wat hebben jullie weer veel bijzondere dieren en vogels gezien. Wat zijn ze in Amerika toch knap in de naamgeving van trails, watervallen en dieren! Tom heeft zelfs de moeite genomen om achter de betekenis van Gunflint trail te komen. Via google weten we nu dat het een lange route is van 92 km. De buurman van nr. 20 zou jaloers zijn op al jullie waterval foto's. Is dat niet uit te ruilen voor tuinwerk op nummer 10? Ik ben benieuwd naar de verhalen van de komende dagen,