Voyageurs NP

16 september 2015

We hadden een drive om vanmorgen uit onze cabin weg te gaan dus om 06:30 reden we weg naar Voyageurs national park. We stopten eerst bij een overlook over een pond in de hoop een eland te zien maar ze lieten zich weer niet zien dus onverrichter zake maar wel weer met paar insectenbeten erbij keerden we terug naar de auto en reden vervolgens helemaal naar het andere eind van het park, zo'n 50 Mile verderop. Voyageurs is een zogeheten water-based park, m.a.w., je hebt een boot nodig om bij de meeste plaatsen in het park te komen.
Het idee was dus om een kayak te huren en naar het grote binnen gedeelte te peddelen maar dat bleek nog niet zo makkelijk, we konden namelijk nergens kayaks huren! Bij één resort hadden ze ze wel voor de gasten en de eigenaar zei, als jullie ze een paar uur willen gebruiken mag je ze wel meenemen. Super aardig dus een we waren helemaal blij, ware het niet dat er een ouwe chagrijn naast hem zat, waarschijnlijk zijn vader, van wie zijn hele gezicht gelijk vertrok en begon te mekkeren dus het feest ging weer niet door.
We zouden nog één resort proberen en anders was het jammer. Ook bij dit resort hadden ze geen kajaks maar wel een Canadese kano, wel iets anders maar we konden ons tenminste verplaatsen op het water. Het was wel even wennen, het waaide flink en we wiebelen behoorlijk. De eerste 5 minuten waren niet grappig. De verwijten vlogen van voor naar achter in de boot en weer terug en we draaiden in rondjes. Uiteindelijk hadden we de slag gelukkig te pakken en daar gingen we! Het was super leuk! We peddelden de halve kust af, Ron iets harder dan ik maar we gingen als een speer! Na nog even aangelegd te hebben en een rondje te hebben gelopen voeren we weer terug naar de dock.
Na wat gegeten te hebben gingen we weer verder. Ik had iets te veel tijd gerekend voor Voyageurs, en omdat we nu al verder gingen lopen we dus een dag voor op schema, leuk! We zijn al aan brainstormen waar we deze dag gaan besteden maar we zijn er nog niet zo uit. We zijn in één ruk doorgereden naar Grand Forks, en zijn dus al weer in North Dakota. Hier hebben we bij de Country Inn geboekt, één van onze favoriete ketens. Zodra we waren ingecheckt ben ik gelijk gaan douchen want dat wilde ik absoluut niet in die cabin. Heerlijk fris zijn we lekker Chinees gaan eten en zijn nu ons schema voor morgen aan het bekijken.

1. Janneke:
    16 september 2015
    Ik wordt nu toch wel echt heel jaloers hoor ;). Echt heel leuk zo'n trip. Zit ook al erg lang in mijn lange termijn planning.