Watervallen en nog meer water.......regen!

9 september 2015

Gisteravond hadden we een dilemma. Het was warm op de kamer dus Ron wilde de airco aanhouden want anders vond hij het te benauwd en ik wilde de airco uit omdat ik met die herrie niet kan slapen en ik last van mijn ogen krijg. Omdat ik afgelopen nacht het slechts had geslapen bleef de airco uit. Volgende keer blijft hij.aan. Het heeft allemaal niet geholpen, het ritme zit er nog niet goed in dus we hebben weer uren zitten tellen.
Om 06:00 konden we terecht bij het ontbijt. Terwijl de scrambled eggs, sausages, wafels en pancakes in koor "eat me, eat me" zongen heb ik ze toch weten te weerstaan en het bij havermout met appel en noten gehouden, overigens ook heel lekker. Na het ontbijt gingen we op pad, verder noordwaarts. Ik had me heel veel voorgesteld van het moment dat we bovenin michigan de brug over the great lakens zouden oversteken maar we zagen geen hand voor ogen door de dichte mist.
Onze eerste stop was tahquamenon falls state park, een paar hele gave watervallen in een ruige rivier.Het zou vandaag een regendag zijn maar toen we bij de mooiste waterval van het park waren, waren de weergoden ons gunstig gezind en was het zowaar even droog.
Michigan is één groot bos met overal mooie plekjes zoals watervallen en moerassen. Dit is weer één van de mooiere staten. Onderweg rende er nog een beer over voor de auto. Te ver om te fotograferen, maar zooooo leuk!!
Onze volgende stop was Seney national wildlife refuge, een mooi gebied om vogels te spotten. Maar het bleef maar regenen dus we zijn niet lang gebleven, als we tijd hebben wagen we morgen nog een poging. Wel hebben we de common loon gezien, een vogel die ook al lang op ons lijstje stond maar nog nooit gezien tot vandaag dan. Ik heb hem ook goed kunnen fotograferen dus mijn dag is weer goed!
Nu zitten we in een hotel in Wetmore, hier blijven we voor 2 nachten, en zijn het programma voor morgen aan het voorbereiden. Gelukkig wordt het morgen 23c en het blijft droog.