Theodore roosevelt national park

18 september 2015

Het was weer raak vanmorgen, ik lag vanaf 04:00 al weer klaarwakker. Gelukkig werd Ron een uurtje later wakker, en het hotel had ontbijt vanaf 04:00 dus om 05:15 zaten we aan de havermout. Tijdens het eten volgden we het breaking nieuws hier. In Zion national park zijn 6, mogelijk 7 mensen omgekomen omdat ze canyon ingegaan zijn toen er flash flood gevaar was. En in de buurt zijn nog eens 12 mensen omgekomen door de flash flood. Heel triest omdat de mensen kennelijk niet beseffen hoe gevaarlijk het is om ook maar met de geringste regenkans zo'n canyon in te gaan. Wij hebben het ook vaak gedaan, maar alleen met een strak blauwe lucht.
Het was een uurtje rijden naar het park en we kwamen daar met zonsopgang aan. De natuur is hier weer schitterend! Het is een mix van badlands en grasslands, toch weer heel anders dan wat we tot nu toe gezien hebben.
Ook zien we wat meer wildlife, white-tailed deer, bizons, prairiedogs en heel veel vogels, echt superleuk! Na wat rondgereden te hebben gingen we een trail lopen. Dat bleek geen succes omdat het de dagen ervoor hard had geregend en het pad één grote klei bende was! Nu was dat nog niet zo erg, ware het dat het pad omhoog en omlaag ging dus we glibberden alle kanten uit. Soms moesten we ons echt aan takken en boomwortels omhoog trekken, anders gleden we gewoon weer terug! We deden dan ook een behoorlijk lange tijd over de trail. Toen we bijna aan het eind waren gooiden 2 bison mannetjes nog bijna roet in het eten, we zagen ze in de verte staan en als het pad te dicht erlangs zou lopen hadden we het hele eind terug moeten glibberen, geen fijn vooruitzicht maar up close and personal bij de bizons wil je zeker niet! Gelukkig boog het pad ruim voor de kolossen af en konden we veilig naar de auto terug. Op het laatste moment maakte Ron nog een glijer en kwam in de klei terecht. Gelukkig alleen zijn handen en de rugzak, dus die waren zo weer schoon.
We waren al vroeg in ons hotel en dus we hadden de tijd om lekker te relaxen. Ik was behoorlijk stijf van het geploeter van die dag dus ik heb heerlijk in de Hot tub gelegen. Nadat we waren uitgerust zijn we gaan eten en op de terugweg ontdekten we een Mall. Tijd om te shoppen dus..... superleuke kleren gezien en gekocht, blij mee!
We zijn weer een tijdsgrens gepasseerd en zitten nu in Mountain time zone, dus 8 uur verschil met Nederland. Zal morgen dus helemaal feest zijn met vroeg wakker worden!