Theodore roosevelt national park south unit

19 september 2015

Het begint een beetje saai te worden maar vanmorgen waren de luikjes alweer vroeg open. Op zich dat goed uit want ik wilde wat telefoontjes plegen en daar had ik nu mooi de tijd voor. Na het bellen was het weer het vaste ritueel, ontbijten, koffers inpakken, auto laden en gaan!
Vandaag stond de south unit van Theodore roosevelt national park op het programma. Gister hadden we de north unit gedaan. Ook dit was een schitterend gedeelte, veel badlands weer, bizons en prairiehonden gezien. Ik had van gister en fikse blaar overgehouden waar ik redelijk last van had dus een hele lange wandeling zat er niet in. Nu waren de meeste loopjes hier ook vrij kort dus we hebben niet veel gemist. We waren sneller door het park dan we dachten, al om 12:00. Onze volgende bestemming lag 4 uur naar het zuiden en ik had deze rit eigenlijk pas voor morgenochtend gepland maar dit gingen we makkelijk halen. We zijn in één ruk doorgestoomd met één tankstop tussendoor. Na 3 uur rijden door de uitgestrekte prairies waarin we allerlei dieren zagen zoals pronghorns, wilde kalkoenen, vossen, coyotes en 2 golden eagles, zagen we daar ineens de Black hills liggen. Het laatste uur van de rit was een prachtige scenic route die dit gebied.
Uiteindelijk kwamen we aan in hill city, het plaatsje waar we de komende 2 nachten verblijven. We hebben een enorme kamer tegen een superprijs kunnen krijgen. De korting werd ineens een stuk hoger toen we het over voetbal kregen, en de hotel medewerker een enorme voetbalfan bleek te zijn. Na een lekkere maaltijd van pasta met kip met een biertje waren we toch wel moe dus de rest van de avond wordt het lekker relaxen.

1. Tom en Jolanda:
    19 september 2015
    Wat is ie leuk, die prairiedog. Je zou hem zo willen knuffelen. Zal wel niet verstandig zijn.
    Prachtige foto's van alweer een mooie reis!
    Groetjes!!!