The Black Hills!

20 september 2015

Na een heerlijk ontbijt vanmorgen gingen we een superleuke dag tegemoet! Vandaag stonden de Black hills op het programma, één van onze favoriete plekken in Amerika. De natuur is hier zo overweldigend mooi, de heuvels, met de zwarte granieten rotsen, naaldbomen, bergmeren en riviertjes.
Het plan was om eerst een stuk met de auto af te leggen in de hoop wat wildlife te zien. En dat zagen we gelukkig! Pronghorns, bizons, roofvogels, prairiedogs, herten en zelfs een marmot die lekker op een rots laag te zonnen. Ik heb er een mooie foto van weten te maken.
Daarna hebben we een scenic route, iron Mountain gedaan, zo'n mooie weg met allemaal tunneltjes en nauwe bochten. Onderweg lekker in zonnetje geluncht, we boften weer zo met het weer! Onderweg speurden we de granieten rotsen af, op zoek naar Mountain goats, maar die lieten zich niet zien.
We hebben ook een leuke wandeling gedaan, een stevige klim om bij de cathedral spires te komen, en eenmaal boven gekomen lekker overal op geklommen! Na de wandeling hebben we nog een scenic route gedaan, de Needles highway, genoemd naar de langwerpige rotsen die hier te vinden zijn. In de namiddag hebben we nog snel een wildlife rondje gedaan, de dag vloog echt voorbij!
Terug in het hotel hebben we een spinazie salade gemaakt met iets ondefinieerbaars uit blik met een coors light, een lekker einde van een topdag!