Veel Buffalos en veel kilometers!

21 september 2015

Vanmorgen vroeg gingen we nogmaals een wildlife rondje rijden. Ondanks dat we gister al heel veel hadden gezien was het enige wat nog op ons lijstje miste de grote bison kudde. In dit gebied leven er ongeveer 1300 buffels en wij hadden er maar een paar van gezien. Gister hadden we al alle achteraf weggetjes gereden, maar zonder succes. Dat kon beter dus vanmorgen deden we een nieuwe poging. Maar hoe we ook zochten en keken, geen grote kudde...... Wel een aantal mannetjes die langzaam aan het sjokken waren. We gaven het maar op want we hadden nog een lange reis voor de boeg vandaag.
En net toen we het state park uitreden was daar grote kudde! Geweldig om te zien al die snuivend buffels, spelende kleintjes....Na heerlijk genoten te hebben vervolgden we onze weg.
Vandaag hadden we een rit van ruim 600 km voor de boeg. Vanuit south dakota reden we door wyoming de staat Colorado in. Onderweg hadden we nog een shop-stop, en door gingen we weer. De voerde langs eindeloze prairies en eindelijk zagen we in de verte de rockies opdoemen, onze eindbestemming van vandaag. Het laatste stuk weg was adembenemend mooi, dwars door granieten rotsen met ruige riviertjes ernaast, dat wordt weer genieten de komende dagen!
9 jaar geleden zijn we hier voor het eerst geweest maar toen hadden we 2 dagen regen. 2 jaar terug deden we een nieuwe poging maar toen konden het park niet in door grote overstromingen en heftige sneeuwval. Nu is de weersverwachting super, zo'n 23c voor beide dagen.
Nadat we hadden ingecheckt zijn we lekker forel gaan eten die hier is gevangen, lekker met een biertje erbij, nu zijn we terug in het hotel om de eerste dag rockies voor te bereiden!