North Cascades National Park

24 september 2016

Vannacht moesten we tegelijk naar het toilet. Ik had melatonine geslikt dus was een beetje van de wereld en had niet door dat Ron al op het toilet was. En Ron had mij weer niet gehoord dus we schrokken ons allebei rot toen we tegen elkaar aan liepen! We waren alweer vroeg wakker en de inn serveerde alleen koffie met scones als ontbijt dus wij hielden het op yoghurt met cereal.

Om 07:30 zaten we al in de auto op weg naar north cascades national park. Het was daar de hele week mooi weer op één dag na, dat was een regendag, en ja hoor, dat was de dag dat wij net zouden gaan. North cascades is een erg ruig park met grillige bergtoppen en enorme rotsen. De meeste bergtoppen zaten in de wolken vandaag en we waren park nog niet in of het begon al te regenen en sneeuwen.

In de wandeling die we gepland hadden, hadden we geen zin in omdat het toen net goot dus we reden verder. Een stuk verder het park in klaarde het een klein beetje op en we zagen een hike die leuk leek, pyramid lake.
Het bleek een stevige klim naar boven waar geen eind aan leek te komen. Maar wat was het mooi! We liepen door een soort sprookjesbos, het was heel vochtig met enorme red cedar bomen en een hele groene ondergrond, echt schitterend! Opeens hoorden we een hoop kabaal in de bosjes vlak bij ons en we schrokken ons rot! Bleek dat er twee ptarmigans opvlogen, die wachten totdat je vlak bij bent en dan peren z'm. Niets aan de hand dus. Na anderhalf uur klimmen werden we dan beloond met een prachtig uitzicht over pyramid lake. Omdat het weer begon te regenen togen we gelijk aan de afdaling weer terug.

Daarna hebben we nog een kleine trail te gelopen en toen was het weer tijd om door te rijden. Een kleine drie uur later sloten we aan in de spits bij Seattle. Het bleek nog lastig om een hotel daar te vinden en uiteindelijk zijn we nog een uur verder naar het zuiden gereden, we zitten nu in Kent, Washington. Nadat we Chinees hadden gegeten, boodschappen hadden gedaan en getankt, gedoucht en de weblog bijgewerkt, was het dan toch echt tijd dat de luikjes toe gingen.

1. Tom en Jolanda:
    24 september 2016
    Er is er 1 jarig hoera, hoera, 2 violen en een trommel en een fluit, ei, ei, ei, we zijn zo blij.....
    Goedemorgen jarige, van harte gefeliciteerd en nog veel mooie, gezonde en avontuurlijke jaren gewenst.
    Geniet van deze dag en van de rest van jullie prachtige reis! Xxx
  2. Liesbeth Schutte:
    25 september 2016
    Hoi Ron en Berna,

Zojuist ben ik er eens even lekker voor gaan zitten om jullie reisverhalen te lezen en foto's te bekijken. Leuk zeg! En mooie foto's. Beregoed! Ik waande me even ook op vakantie. Wat een schitterende natuur daar en leuk ook om die geiten en marmotten en zo te zien. Lijkt me echt gaaf! En natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag, Berna! Nog heel veel mooie jaren in gezondheid gewenst!
    Genieten jullie nog lekker verder! Moet niet zo moeilijk zijn. Tussen het werken door genieten we hier nog van prachtige nazomerdagen. Vanmiddag 25C op de Ermelose hei. Echt fantastisch.
    Groetjes van Aart en Liesbeth en jullie vakantielogees (die weer in omvang aan het toenemen zijn :))