Oneonta Gorge en The Shining

28 september 2016

Vanmorgen waren we niet vooruit te branden alhoewel ik al om 05:00 wakker was een Ron om 06:00. Dus deden we het lekker rustig aan. Tenslotte hadden doordat we Olympic nu hadden overgeslagen 3 dagen extra. Bovendien moesten we richting Portland en het verkeer stond toch helemaal vast in die richting.

Nadat we uitgebreid hadden ontbeten, gedoucht en de auto ingepakt gingen we eerst maar eens boodschappen doen. Toen we uiteindelijk om 9:30 op de weg zaten konden we nog steeds in de file aansluiten. Het viel gelukkig mee en een uur later waren we bij het beginpunt van Historic Columbia River Gorge Highway in Troutdale, Oregon. Dit is een prachtige weg langs de Columbia River met enorm veel watervallen. In 2011 hadden we er hier al veel van gezien en vandaag stond een bijzondere waterval op ons lijstje, Oneonta Falls. Om hier te komen moesten we door de creek zelf heen waden maar voordat we bij dat punt waren moesten we eerst over een enorme berg boomstammen (logs) heenklimmen.

Met kleding en schoenen die nat mochten worden en in de rugzak alles in plastic ingepakt gingen we op pad. De logpile zag er indrukwekkend hoog uit maar was heel goed te doen, alles lag muurvast en je had goed grip. Nadat we de logpile hadden overwonnen waren we in de gorge, die was echt prachtig! Het water was koud maar het was heerlijk weer dus eigenlijk best lekker om zo in het water te lopen. Aan het eind van de gorge was een prachtige waterval, Oneonta Falls, dit was echt een superleuke wandeling!

Hierna gingen we verder naar Mount Hood. We zouden hier eigenlijk alleen gaan wandelen maar daar was het te laat voor dus we bedachten om op de berg te overnachten zodat we morgenochtend d de wandeling konden maken. Ik wilde graag naar Timberline Lodge, deze Lodge staat bijna op de top van Mount Hood en is gebruikt voor een aantal scènes in de film "The Shining". Echter de prijzen waren daar belachelijk, $250 voor een kamer zonder douche en toilet, daar hadden we dus even genoeg van en zeker voor dat geld, en $350 voor een normale kamer, no thanks.... We zijn nog wel even de lodge doorgelopen en hebben bij kamer 217 gekeken, hier was de beroemde scène uit de film met de bijl opgenomen, het blijkt nu de meest geboekte kamer in het hotel te zijn!

Nu zitten we in de Best Western er vlak bij een hebben het ook prima naar ons zin op een kamer met douche en toilet. Had ik trouwens al verteld over hoe we met de bedbugs issue omgaan? Als we op de kamer komen strippen we eerst het hele bed checken de headboards. Daarna halen we onze spullen op en alles blijft of in de koffer of ligt in gesealde plastic zakjes op de kamer. Tot nu toe gaat dat goed gelukkig!

In het hotel zijn we eerst de jacuzzi ingegaan, ik heb onwijs last van mijn rug en als dat niet beter wordt kunnen we de trail morgen wel op onze buik schrijven, maar de jacuzzi werkte goed ontspannend. Ron zijn knie gaat ook maar zozo, hij heeft nu een brace gekocht die wat extra steun moet geven, we zijn een mooi stelletje kneuzen zo bij elkaar maar vooralsnog gaat het nog....
Vanavond heerlijk gegeten bij een brouwerij met superlekker bier en cocktails en heerlijk eten! Ik had en vrijbrief op de alcohol vanavond omdat het wat verdoofd en ontspant!

Nu maar hopen dat alle kwalen in de ochtend wat zijn afgenomen zodat we morgen de geplande wandeling kunnen maken!

1. Jos Zeegers:
    28 september 2016
    Wat een avontuurlijke reis maken jullie! En nu maar hopen, dat jullie gestel het uithoud.
  2. Sonja Voll:
    28 september 2016
    Leuk om jullie te volgen.
    Berna nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Geniet er maar lekker van.
    Ik hoop dat de rug- en knieklachten snel voorbij gaan.
    Groetjes,
    Sonja
  3. Johan:
    7 oktober 2016
    Wisten jullie trouwens dat Erix en Natalie 3 jaar in Oneonta hebben gewoond? Was echter wel de Oneonta die aan de andere kant van de VS liggen. Maar toch!