Mount Hood

29 september 2016

Vandaag gingen we de Cooper Spur Trail doen, mijn rug was ietsje beter en lopen ging wonderbaarlijk goed, so off we went! Het is hier heerlijk weer, niet te warm en een zonnetje, dus prima om te wandelen! En daar gingen we de fout in omdat we nog niet zo zijn ingesteld op warm weer en zeker niet in de bergen, we zijn dus een beetje verbrand vandaag.

Deze trail is de hoogste bij Mount Hood, we begonnen ook hoog en waren dus al snel boven de boomgrens uit, daarna restte ons enkel kale rotsen zonder schaduw maar met de prachtigste vergezichten, we konden Mount Rainier en Mount Saint Helens zien liggen terwijl die al weer dagen achter ons lagen. Ook hadden we prachtig zicht op Eliot Glacier waar we steeds vlak bij leken te zijn maar telkens doemde er weer een nieuwe heuvel tussen ons en de gletsjer op.

Uiteindelijk hebben we de trail voor 80% gelopen, toen vonden we het welletjes en zijn omgekeerd, ook omdat we de gewrichten nog een beetje wilden sparen en de zon verbranding wilden beperken.
Terug bij de auto vielen we weer aan op het brood, het meeste brood in de US is zoet of juist een beetje zuur maar nu hebben we roggebrood gevonden, dat lijkt niet op ons roggebrood maar is een gewoon brood maar dan met roggemeel, erg lekker!

Onze eindbestemming vandaag was Madras, en de weg er naar toe voerde ons langs prachtige prairies en valleien, een prima landschap om de western muziek van Ennio Morricone bij te luisteren. Nu zijn we ingecheckt, hebben ons avondeten en after sun bij de safeway gehaald en zitten in een hotel met mega veel tv filmzenders, vanavond hebben we een lekkere lange avond dus dit wordt de eerste avond tv kijken!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade