John Day Fossil Beds National Monument

30 september 2016

Vandaag stond John Day Fossil Beds National Monument op het programma; we waren er vroeg bij want het zou een lange dag worden. John Day bestaat uit 3 delen die nogal verspreid liggen, om van ons hotel langs de drie units te gaan en weer naar ons volgende hotel te gaan moesten we 5,5 uur rijden. Gelukkig was dat helemaal geen straf want de omgeving was hier weer prachtig!

Eerst kwamen we bij de Clarno unit, dit gebied bestond uit rotspalissades, ook zagen we hier een coyote maar voordat ik mijn camera had was hij al in de struiken gedoken. We hebben hier 2 korte gemaakt. Het was al weer lekker warm, zo'n 30 graden maar helaas hadden we allebei teveel last van onze verbrande kuiten dus werd het wandelen met een lange broek.

Hierna was Sheep Rock unit aan de beurt, hier waren allemaal blauw/groene rotsen, echt heel gaaf en we raakten niet uitgefotografeerd! Ook hier hebben we weer een paar korte wandelingen gedaan en lekker gepicknickt in de koelte onder de bomen.

Als laatste waren we bij de painted hills, dit was echt prachtig, allemaal rode, oranje, gele en paarse rotsen, ook hier bleven we maar plaatjes schieten! Was echt een super leuke dag vandaag!

Nu zitten we in Prineville, Oregon, ik kon via booking bijna hotel vinden en uiteindelijk hadden we maar de eerste econolodge geboekt omdat er weinig anders was en de recensies waren goed. Vlak na de boeking zag ik ineens dat ze ook een best western hadden maar die stond dus niet op booking.com. ik probeerde het andere hotel nog te cancellen maar dat kon niet meer helaas. Toen we bij de econolodge aankwamen was het slikken, het zag er niet uit en de receptioniste was nergens te bekennen. Toen ze uiteindelijk kwam bleek ze onze reservering niet te kunnen vinden, dat was een meevaller! We hebben vriendelijk bedankt zijn weggerend, op naar de best western! Daar hadden ze nog plek dus we hebben nu voor 2 nachten geboekt.