Cascade Lakes Scenic Byway

1 oktober 2016

Vanmorgen had ik de toorn van een Amerikaanse gewekt. Je mag in Oregon niet binnen 8 feet van een ingang roken, en ik stond een stapje te dichtbij. Woest hield ze haar pas in totdat ik uit de weg was en als blikken konden doden was ik net als mijn sigaret ook in rook opgegaan..... (Mam, dit was gevaarlijker dan een beer, echt waar ).

Vandaag gingen we de Cascades Lakes Scenic Byway doen, deze weg loopt om Mount Bachelor heen, de volgende vulkaan in de rij die we al bezocht hebben en onderdeel zijn van de cascade mountains. Ook liggen er veel bergmeren aan deze weg en het zou een bird watchers paradijs moeten zijn, dat beloofde dus wat!

Dat viel tegen bleek al snel, want alhoewel de omgeving prachtig was dachten de vogels daar toch kennelijk anders over. We zagen wel een Robin en wat Junco's, een Stellers Jay en wat raven maar heel veel meer werd het niet. Geen bald eagles en ospreys die ons in de info folder beloofd waren.

Tussen het naar vogels zoeken door hebben we ook nog kayaks gehuurd op één van de bergmeren, dat was weer superleuk, dat wil zeggen.... nadat we alle spinnen de boot hadden uitgewerkt! We hebben een uurtje rond het meer gepeddeld waar nog een heel behoorlijke stroming stond een kwamen in de baaitjes nog wat watervogels tegen, dat was weer een meevaller!

Toen we terug naar het hotel reden zagen we nog wat shops dus even een tussenstop gemaakt en gelijk avondeten gekocht want in uit eten gaan hadden we geen zin meer. Het was al weer donker toen we bij het hotel terugkwamen. De dagen zijn hier veel te kort en gaan veel te snel voorbij!