Crater Lake National Park

4 oktober 2016

Veel Amerikanen houden van een praatje en we worden regelmatig aangesproken. Er wordt ons gemiddeld zo'n 3 keer per dag gevraagd waar we vandaan komen. Netherlands is niet altijd bekend, soms wordt er gevraagd in welke staat dat ligt, of ze hebben nog nooit van de naam gehoord. De vrouw bij het ontbijt vanmorgen maakte het wel heel bont, zij verstond dat we uit een 'mental institute' kwamen.....

Amerika heeft last van een depressie vanuit Alaska een daar kregen wij ook wat van mee vandaag. We zaten alweer vroeg in de auto op weg naar Crater Lake National Park. Onderweg zouden we eerst een tussenstop maken bij River Rogue Gorge Falls. Dat was echt supermooi, dit is een rivier die door een lava gedeelte heen stroomt en daar allerlei patronen in heeft uitgesleten. Ook loopt een gedeelte van de rivier door een lava tube ondergronds een komt dan ineens weer tevoorschijn.

Hierna was Crater Lake aan de beurt. Dit is een vulkaan die na een uitbarsting is ingestort, en de crater heeft zich door de jaren heen met regen en sneeuw gevuld. Het water is diepblauw van kleur, er gaat een legende dat de Mountain bluebird zijn mooie blauwe kleur heeft gekregen nadat hij in dit meer was gedoken. Toen wij het park binnen kwamen rijden zagen we dat hoe hoger we kwamen, er steeds meer sneeuw lag. Er was ook een gedeelte afgesloten door de slechte weersomstandigheden. En ondanks de sneeuw en de grijze lucht was het water nog steeds blauw alhoewel lang niet zo blauw als toen we er 5 jaar geleden waren. De kou viel heel erg mee dus we besloten om toch in het park te blijven en het gedeelte te bekijken waar weer nog in konden. Een hele leuke dag en veel vogeltjes gezien die druk in de weer waren om voedsel te vinden.

We zitten nu in Klamath Falls, Oregon en hebben onze avond aan shoppen besteed. Dit kon wel eens de laatste keer zijn want onze koffers beginnen al gevaarlijk vol te raken....

1. Tom en Jolanda:
    4 oktober 2016
    Wauw, wat is het mooi daar. Ja, ja, laatste keer shoppen.... je kunt natuurlijk ook vacuümzakken aanschaffen. Kan er nog meer in jullie koffers
    Veel plezier nog!
  2. Jos Zeegers:
    4 oktober 2016
    Hebben jullie de "mountain blue bird" ook gezien?
  3. Johan en Hennie:
    Hoi Berna en Ron, 't spannendste tot nu toe dus de Lava Canyon Trail, en 's nachts samen op de wc! Jullie lopen wel heel wat kilometers,zeg. Toch knap dat jullie, na al dat gratis bier en die wijn, de vogels nog herkennen...ben wel benieuwd met hoeveel werkende hersencellen jullie terugkomen, wie weet, woon je straks toch nog in een "mental institute" :) Succes i.i.g. verder en veel plezier!