Oregon coast!

3 oktober 2016

Vanmorgen hoorden we heel zachtjes het geluid van zeehonden in onze hotelkamer, leuk, we gaan naar de kust vandaag! We zaten al op tijd in de auto want we hadden een lange dag voor de boeg. De kust van Oregon is heel ruig, ruiger dan die van california een weer hadden een aantal mooie plekjes uitgezocht.

Voor Jos, qua watervogels hebben we in ieder geval de volgende soorten herkend: hooded merganser, white winged scoter, cormorant, brown pelican, common loon, belted kingfisher, great blue heron, verder hebben we nog wat alk achtigen gezien maar die waren te ver weg om goed te zien. En o ja, ook één puffin, een tufted puffin, een hele grote......kijk maar op de foto!

We zijn uiteindelijk helemaal doorgereden tot net over de grens bij california, en toen bedachten we dat we alvast een stuk wilden rijden richting onze volgende bestemming dus we hebben tot 07:30 doorgereden een zitten nu weer in Oregon, in Grants Pass. Superleuke maar drukke en lange dag vandaag, vandaar een wat korter verslag.....