2e dag in Page - Yellow Rock

30 oktober 2017

Het is heerlijk om zo relaxed vakantie te hebben! Niet iedere dag de auto in hoeven te pakken en einden te rijden. We houden een hoop tijd over zo. Zo ook vanmorgen....Na het ontbijt lekker gerelaxed en rond de klok van 10 de weg op gegaan. Yellow Rock was de bestemming. Deze tocht wilden we 9 jaar geleden al doen maar toen was ik na een paar 100 meer afgehaakt omdat ik teveel last kreeg van hoogtevrees. Dit jaar een nieuwe poging dus met een hopelijk hogere slagingskans omdat ik ook wat NLP technieken van te voren had ingezet. Omhoog geen probleem, d.w.z. met hoogtevrees. De klim zelf was crisis, hij was zo steil dat je bijna niet rechtop kon lopen. Ik maakte me wel wat zorgen over mijn kuiten maar de wil om Yellow Rock te zien was groter.
Na een stevige hike met veel klimwerk waren we eindelijk aan de voet van de berg. En hoewel we al veel foto's hadden gezien van deze berg was de real-life experience adembenemend. Zoals de naam doet vermoeden voert de kleur geel de boventoon bij Yellow Rock, aangevuld met een explosie van andere kleuren. We raken niet uitgekeken een fotograferen ons suf! Op de top van de berg, wat ook weer een mega klim was, maar het slickrock loopt gelukkig erg goed, hadden we een fenomenaal uitzicht.
De hike naar beneden ging gelukkig ook goed en we konden weer een uitdaging aan ons lijstje toevoegen.
Daarna nog Cottonwood Canyon road verder verkend en we konden het niet laten om ook een heel klein stukje van de canyon te lopen.
Voor de avond was het plan om uit eten te gaan bij de Mexicaan maar we waren zo moe dat we snel wat bij Taco Bell zijn gaan eten. Daarna bijgekomen in bad en de rest van de avond geluierd. En nu maar hopen dat de pootjes meevallen morgen!

1. Tom en Jolanda:
    31 oktober 2017
    Respect Berna! Lang leve NLP. En het levert mooie plaatjes op. Fijn dat jullie de tijd hebben om ook te relaxen. Daar is een vakantie toch ook voor bedoeld. Veel plezier met Halloween!
  2. Liesbeth Schutte:
    1 november 2017
    Vandaag mijn vrije dag, dus ik ben er eens even voor gaan zitten om jullie reisverhalen te lezen en foto's te bekijken. Prachtig zeg! Vooral die rotsen, geweldig! Jullie zien weer veel mooie dingen. Jammer van dat ziekenhuisavontuur. Hopelijk blijft het nu goed gaan met je kaak, Berna. Dan ben je dat ook weer snel vergeten.
    Genieten jullie nog lekker verder!