07 nov 2017 - Watson Lake en Saguaro's

7 november 2017

Vanmorgen op zijn elvendertigst opgestaan en rustig ontbeten. Onze laatste hotelovernachting voorlopig. Nadat we de auto weer hadden ingepakt gingen we op pad. Watson lake was de eerste bestemming van vandaag. Op aanraden van een local gingen we de white dots trail lopen. Echt een super leuke trail bleek dit te zijn. Watson lake ligt tussen rotsen en de trail ging door en over deze rotsen waarbij we op mooie uitzichten op het meer werden getrakteerd. Ook zagen we veel vogels waaronder zelfs een bald eagle die aan het jagen was. En natuurlijk had ik net de verkeerde lens op mijn camera om dit schouwspel vast te leggen.....

Hierna was het tijd om verder te gaan. De camping die we hadden uitgezocht was nog 3,5 uur rijden en we moesten ook nog de tent opzetten. Dit alles voor het donker en dat is het nu om 18:00. De reis verliep voorspoedig en om 17 uur zaten we voor ons tentje. We zitten vlak bij Tucson,  tegen Saguaro oost national park aan. Tussen de cactussen!  Waar we al een paar keer kennis mee hebben gemaakt..... Het weer is hier heerlijk!  Overdag 28C en 's nachts zo'n 16C. En het barst hier van de vogels!  Dit waren ook de 2 redenen waarom we hier naar toe wilden. We worden omringd door phainopepla's, gila woodpeckers (die op de cactussen lopen te hakken) en curve-billed thrashers.

Met het gehuil van coyotes in de verte sloten we de dag af... foto's volgen later, heb nu even wifi in een restaurant.....