Ons nieuwe avontuur komt eraan!

16 september 2016

Nog 1 nachtje slapen, en dan begint de lange reisdag om bij ons favoriete vakantieland te komen. Ook dit jaar wordt weer een bijzondere route. De reis voert ons door de staten Montana, Washington, Oregon, California en eindigt zoals altijd de laatste jaren in Nevada en er staat ons weer een hoop bijzondere natuur te wachten.

Het eerste deel van de reis staat in het teken van alpine gebied, hoge bergen, ruige watervallen en prachtige bergmeren in Montana en Washington. Daarna wisselt de reis zich af tussen ruige kust en het gavarieerde binnenland van Oregon. In California zullen we veel vulcanische gebieden zien en lavagrotten gaan bekijken en uiteraard de imposante Sierra Nevada. Deze doen we niet via de standaard route maar via de oostkant waar een paar mooie wandelingen gepland staan. Via Death Valley eindigen we uiteindelijk na alle natuur en rust in het andere uiterste, het never-sleeping Las Vegas!

Of we dit jaar de planning kunnen doen zoals we willen zal in grote mate afhankelijk zijn van het weer, we zijn wat later dit jaar, dus de kans op sneeuw is aanwezig en dat betekent dat we onze route zullen moeten wijzigen.

Wat er dit jaar ook anders is, is dat we een tent gaan kopen om een paar nachten in door te brengen bij wijze van proef hoe dat bevalt. Dat zal pas het tweede gedeelte van de reis zijn, want we (lees = ik) voelen er niets voor om in de kou te kamperen want in het Alpine gebied kan het zo maar 's nachts al vriezen. Dit betekent ook dat ik waarschijnlijk niet elke dag een update kan plaatsen, want volgens mij zijn er nog geen tenten met Wifi uitgevonden.

Voor nu gaan we ons weer bezig houden met inpakken en alle dingen die bij het op vakantiegaan horen, dus tot ons volgende berichtje, hopelijk vanuit Great Falls!

1. Tom en Jolanda:
    16 september 2016
    Lieve vakantiegangers,
    Dat belooft weer een fantastisch avontuur te worden. We wensen jullie een goede reis en een hele fijne vakantie. En uiteraard blijven we jullie volgen.
  2. Ronald Verhoog:
    17 september 2016
    Goede reis en veel plezier!
    Wil je een zeer bijzondere hike doen vlakbij Glacier NP doe dan de Crypt Lake Hike. Supermooi!! Veel watervallen e.d..
    Geniet van de reis!
  3. Berna:
    19 september 2016
    Hoi Ronald,
    Ik heb inderdaad naar crypt lake gekeken maar de lengte van de hike sluit niet meer aan bij het vaarschema van de boten. Wij slaan hem deze keer dus over.