Yellowstone, dag 2

3 oktober 2022 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vanmorgen vertrokken we voor zonsopgang naar yellowstone in de hoop wat wildlife te zien.  Het plan was om vanuit West yellowstone naar lamar valley rechts boven in yellowstone te rijden omdat daar de meeste kans op wildlife is.

Alle regen die gister niet was gevallen kwam vandaag met bakken uit de hemel.  En hoe hoger we kwamen,  hoe kouder het werd.  En de regen veranderde in sneeuw.... en al snel zaten we in een witte wereld.  Halverwege de bergpas die we over moesten zijn we gestopt.  Na onze laatste banden/modder glibberpartij hadden we niet het vertrouwen dat het in natte sneeuw met vorst op een bergweg zonder vangrail beter ging.

Dus dan maar via de andere kant eerst de bezienswaardigheden bekijken en hopen dat we zo lamar valley later vandaag konden bereiken. Het bleef maar regenen en dat maakte dat we weinig de auto uitgingen en foto's maakten ondanks dat we toch weer hele mooie natuur zagen. We reden alle kleine weggetjes in,  in de hoop dat we wat wildlife zagen. En ja hoor! Ons gespeur werd beloond. Opeens zagen we een zwarte beer tegen de helling omhoog lopen.  Geen foto's van m'n phone om te delen,  alleen op m'n andere camera.

Ondertussen hadden we lamar valley bereikt.  Helaas konden we daar maar een stukje van zien omdat de rest was afgesloten agv de grote overstromingen afgelopen juni.  Maar we hebben wel weer bisons, pronghorns en elk gezien.

Het bleef maar regenen en we werden een beetje gaar van het in de auto zitten en net toen we hadden besloten om terug te gaan naar ons hotel werd het droog en zagen we een voorzichtig zonnetje.  Dus daar gingen we weer,  nu de vele mooie plekken weer te voet verkennen.

Na een lange dag kwamen we bij ons hotel aan een vielen allebei vrijwel direct in slaap.  Toen we wakker werden hadden we geen zin meer om uit eten te gaan dus hebben snel wat gehaald en op onze kamer opgegeten.

Al met al toch weer een hele leuke dag!

1. Janneke mars:
    5 oktober 2022