Great Staircase Escalante NM

20 oktober 2022 - Escalante, Utah, Verenigde Staten

Leuke dag gehad vandaag! Voordat we Page verlieten gingen we nog snel even bij de horseshoe bend kijken.  Daarna gingen we op weg naar Escalante.

E zijn omgereden en niet voor cottonwood canyonroad gegaan.  We wilden graag scenic highway 12 helemaal doen,  dat is mijn favoriete weg in de US.

En het was weer superleuk om er te rijden.  We hebben ons onderweg goed vermaakt in red canyon. En onderweg aten we een lekkere spinach wraps met salade avocado en kip die we nog over hadden van gister.  Eenmaal aangekomen in Escalante checkten we eerst in in ons motel.  Een leuk met een cowboy thema.

Het mooiste stuk van highway 12 ligt aan de andere kant van Escalante,  tussen Escalante en Boulder. En omdat de zon goed stond en we niet konden wachten zijn we alvast dat stuk een keer heen en weer gaan rijden.  Zo mooi weer.  Het blijft spectaculair en dat is nog een understatement.

Daarna zijn we nog even bij Devils Garden gaan kijken om de rotsformaties te fotograferen bij zonsondergang.  Hiervoor moesten we 15m over een onverharde weg rijden. De rotsen waren schitterend!

Helaas op de terugweg ging het bandenlampje weer branden.  Dat gebeurde 2 dagen geleden ook al,  maar toen hadden we lucht bijgevuld en dachten dat we het wel zouden redden tot het eind van de vakantie omdat er tussen de 1e en 2e keer 3 weken zat. Maar nu na 2 dagen is wel heel snel. Morgenochtend vullen we weer bij en dan rijden we naar Moab waar we weer een paar dagen gaan kamperen. En in Moab zit gelukkig ook een verhuurpunt van ons autoverhuurbedrijf. Dus daar gaan we maar eens langs dan.  Hopelijk kunnen ze het oplossen.

1. Tom en Jolanda:
    20 oktober 2022
    Horseshoe bend brengt weer mooie herinneringen boven, evenals de scenic highway 12. Prachtig!
    Hopelijk komen jullie veilig in Moab en kunnen ze daar het bandenprobleem oplossen.