Moab!

23 oktober 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het was leuk dat we onze camping uitrusting nog een keer kunnen gebruiken.  Deze camping lag niet zo mooi als de camping in Zion maar heeft dan wel weer douches (zonder spinnen!), een zonnescherm en wifi. Na deze trip doneren we onze camping spullen aan een organisatie in Moab die ze verkopen en daar kinder, dieren, en milieu doelen van steunen.

Vrijdag staat Arches op het programma.  We zijn hier al zo vaak geweest maar ik heb wat hikes uitgezocht die we nog niet kennen.  Eén van die hikes is ribbon arch. We hebben een wat vage omschrijving die eerst best duidelijk leek totdat we er liepen.  En al snel waren we de trail kwijt. We hebben nog rondgelopen, geklommen en gezocht maar geen ribbon arch te bekennen.  Wel hele leuke andere rotsformaties en mooie vergezichten dus het was geen teleurstelling gelukkig.  Uiteindelijk besloten we om maar terug te gaan. Op weg naar ons volgende punt zagen we vanaf de weg in de verte ribbon arch liggen.....

Daarna onderweg bij mooie punten gestopt die we vast al op de foto hebben maar te mooi zijn om te negeren. Onderweg gepicknickt,  nog wat rondgelopen bij devils garden ( ieder Amerikaans park heeft wel een devils garden,  playground of kitchen. @Tom en Jolanda, we moesten nog aan jullie avontuur denken......En toen was de dag alweer voorbij.

Zaterdag was Canyonlands aan de beurt.  Totnogtoe zijn we alle keren naar het "Island in the sky" gedeelte gegaan en ik wilde al heel lang een keer het needle- district zien. In de vorige vakanties hadden we steeds wel weer een reden om niet te gaan want het is een andere entrance in een afgelegen stuk en ver rijden maar dit keer gingen we er dan voor.

Nou,  daar hadden we geen spijt van, wat was dat een leuke dag!  Allereerst was de weg er naartoe schitterend.  We gingen door Bears Ears National Monument. Ik heb me in de tijd van Trump erg druk gemaakt toen de status van dit gebied gewijzigd werd en er daarmee ook een stuk bescherming van het gebied wegviel. Ik wist alleen niet dat Bears Ears hier lag, dus het was een leuke verrassing om er doorheen te rijden en met eigen ogen te zien hoe mooi het was.

En dan Canyonlands - Needles zelf.  Zo mooi,  en weer heel anders en ook divers.  We hebben een leuke hike gedaan die vrijwel helemaal over slickrock ging. En op alle mooie punten langs de weg gestopt.  De dag vloog om!  We hadden eigenlijk ook nog "Island in the sky" willen doen maar daar was gewoon geen tijd meer voor.  Wel hadden we nog tijd om een mooie weg te zien langs de Colorado rivier.  We kenden het stuk aan de kant van Arches NP maar niet aan de andere kant van de highway.  En ook hier werden we niet teleurgesteld.

De nacht van zaterdag op zondag slaat het weer hier om.  Regen, onweer en de temperatuur zakt van 23C naar 13C. We hopen dat onze tent het houdt, en anders hebben we alles al voorbereid om naar de auto te rennen en daar verder te slapen.

En morgen is ons camping avontuur sowieso weer voorbij.  Dan vertrekken we naar Grand Junction in Colorado waar we, beetje afhankelijk van het weer,  de laatste week zullen verblijven.

1. Janneke mars:
    23 oktober 2022
    Zo fijn te lezen. Geniet nog even van dit hoogtepunt van 2022!! Kus uit Holland!
  2. Tom en Jolanda:
    26 oktober 2022
    Ja, Devils Garden zullen we niet snel vergeten.
    Wat een geweldige reis maken jullie weer. Geniet nog van de laatste paar dagen!