Grand Teton NP

4 oktober 2022 - Victor, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag was de weer-dip weer over.  Met een stralend zonnetje reden we Yellowstone uit en Grand Teton in.  GT ligt maar 7 mile onder Yellowstone maar je rijdt een andere wereld in.

Grand Teton wordt gedomineerd door de Teton range. Een prachtig ruige bergketen. Langs de bergen loopt de Snake River met veel loofbomen wat nu in de herfst prachtige plaatjes op.

We zijn hier al eerder geweest maar dat was in 2006, het was leuk om de bekende mooie plekjes weer te zien en we hebben een hele leuke hike gedaan naar een prachtig meer.  De hike zelf was ook leuk om te doen en we zien veel leuke vogels onderweg.

We zouden eigenlijk 2 dagen in grand teton blijven maar vanaf 5 oktober gaan we kamperen in Zion national park.  Onze planning was nog gebaseerd op een verblijf in een hotel maar nu moeten we de tent opzetten en ons plekje inrichten.  Met 950 km rijden is dat erg krap dus we vertrekken morgen richting het zuiden.

We zitten nu in Victor, Idaho. In een local restaurant hebben we meatloaf met een biertje besteld,  dat ging er allebei goed in.  Daarna vroeg naar bed zodat we morgen weer vroeg op pad kunnen.  De jetlag houden we er lekker in,  dat scheelt echt bij het opstaan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tom en Jolanda:
    4 oktober 2022
    Gelukkig hebben jullie geen hekel aan rijden. Weer een behoorlijke afstand voor de boeg. Veel plezier in Zion.