Kamperen in Zion NP

10 oktober 2022 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Het is 5 okt vroeg in de middag als we bij Zion NP aankomen dus we hebben alle tijd om onze tent op te zetten en ons plekje in te richten.

Wat we verwachtten: een afgelegen plekje aan de rivier met bomen en zo'n steady 23C met een fantastisch uitzicht.

Wat we in werkelijkheid kregen: tussen de rivier en ons plekje liep de drukste trail van Zion, geen schaduw en een brandende 28C. Het uitzicht klopte wel.

Maar... vol goede moed gingen we aan de gang.  We kregen veel commentaar vanuit de trail.  Of we kwamen of gingen, of we hulp nodig hadden,  wat we aten enz. enz.

Maar het was ook wel weer gezellig,  en wij zaten aan onze picknicktafel lekker mensen en het uitzicht te bekijken.

Die brandende zon was even wennen.  We hadden tussen 2 bomen een waslijn gespannen en daar hadden we handdoeken overheen gehangen zodat we nog wat schaduw hadden Maar helaas.... van de ranger moesten we dat weghalen. Je mag kennelijk wel een hangmat tussen 2 bomen spannen of fikkies stoken maar een waslijn was too much.

Het grootste gedeelte van de dagen waren we op pad.  Het was vreselijk druk in Zion en als je de inner canyon in wilt moet je met een shuttle bus.  Ellenlange rijen stonden te wachten.  Aangezien wij de meeste trails al hebben gelopen in de inner canyon gingen wij naar het rustigere oostZion. Dit is ook een schitterend stuk Maar hier zijn geen officiële trails. Dus zijn we zelf op ontdekkingsreis gegaan.  3 dagen hebben we rondgezworven, we begonnen te snappen hoe de structuur van de grote canyon/wash aan de ene kant van de weg was verbonden via tunnels onder de weg door met de canyons aan de andere kant van de weg.  En zo kwamen we in de mooiste canyons en gebieden terecht. En we hadden de trails vrijwel voor onszelf.

Ik ben nog een keer vol onderuit gegaan op de trail,  dus rond de schrammen die ik al eerder had opgelopen zitten nu blauwe plekken met alle kleuren van de regenboog.  Mijn rechter scheenbeen begint een waar kunstwerk te worden. Gelukkig heb ik er verder niets aan over gehouden.

De laatste dag zijn we vanaf de kolob terrace road gaan hiken, hier waren we nog nooit geweest. Heel ander landschap maar ook weer bijzonder mooi.

Het campingleven was heerlijk relaxed en eenvoudig.  We hadden een kooksetje gekocht dus we hebben alle dagen ons potje zelf gebrouwen. De nachten waren ong. 12C dus prima te doen,  onze slaapzakken gaan tot -5C.

Behalve toiletteren op de camping .... dat is toch echt niet mijn ding. Die Amerikaanse toiletten kennen ook geen privacy.  De deuren en zijkanten houden ong 30 cm boven de grond op en de tenen van je buurvrouw zitten bekant in jouw hokje. Een grote boodschap lukt dan niet meer bij mij.  Een andere keer moest je weer wachten op het schoonmaken,  dan was er weer een toilet verstopt,  of er zat een grote spin. Ik heb wat afgelopen tussen alle toiletgebouwen iedere keer.

Maar de totale ervaring was weer fantastisch! We hebben weer zoveel moois gezien en Zion als één van onze topfavoriete parken verveelt nooit.  We hebben al weer een waslijst met dingen die we de volgende keer willen doen! Zion, we'll be back....

Foto's volgen als ik weer wifi heb.

1. Tom en Jolanda:
    10 oktober 2022
    Ja, weer online! We begonnen je verhalen al te missen. Benieuwd naar de foto's, want Zion is prachtig.
  2. Johan en Hennie:
    10 oktober 2022
    Ah gezellig, weer een verhaal😊 …ik ben ook benieuwd naar de foto’s, heb je ook een foto van de wc? Berna, jij hebt heel wat gehykt van wc naar wc 😂😂 fijne dag weer!