Merritt Island

18 december 2018

Het is een klein kwartiertje rijden naar Merritt Island en rond 9:00 vertrekken we uit ons hotel. Over de brug naar het eiland zien we dolfijnen zwemmen.
Merritt Island is natuurlijk bekend om cape Canaveral en er is ook een National wildlife refuge. Daar zijn we al vaak geweest en het vogel kijken is daar altijd de moeite waard.

Alhoewel we ook dit jaar weer verwend worden met leuke en nieuwe soorten vogels zijn er wel een stuk minder dan voorgaande keren. Waarschijnlijk komt dit door de hoge waterstand. Dit jaar is het 2-na natste jaar hier ooit. We zien dan ook veel overstromingen door heel Florida.

Ook zit hier een bald eagle nest en we hebben geluk, zowel het mannetje als het vrouwtje zitten erbij en we kunnen ze goed zien. In de middag vertrekken we naar de camping op Blue Spring State Park. We zijn hier in het begin van de vakantie ook geweest en het is een leuke camping en ligt mooi op de route.

Daar aangekomen lopen we eerst een rondje, het is hier zo relaxed met al die manatees die zo langzaam door het water glijden. Daarna ons plekje opgezocht en de auto ingericht voor de nacht. Nu een restaurant opzoeken, daarna nog boodschapjes doen en dan ons knusse nestje induiken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade