Nevada

9 oktober 2014

Vandaag was een enorm saaie rijdag. Om bij Great Basin NP te komen moesten we zo'n 600 km rijden door Nevada. Het landschap in Nevada is op veel plekken erg eentonig en zo ook op het grootste gedeelte van onze reis vandaag. Om een indruk te geven, die 600 km bestond uit 2 wegen waar ongeveer 5 bochten inzaten. De rest was één lange rechte weg. We waren blij als we weer een bocht zagen voor de afwisseling! (Eén van de wegen is highway 50, ook wel bijgenaamd "loniest road in America")  Af en toe kwamen we een andere auto tegen of we zagen een paartje raven en één keer een coyote.
We reden ook langs Area 51. Dit is een enorm gebied met een legerbasis. Hier worden o.a. raketproeven gedaan en research. Om area 51 hangt een enorme waas van geheimzinnigheid. Veel amerikanen geloven dat hier aliens worden vastgehouden waar proeven mee gedaan worden. De highway die langs het gebied loopt wordt dan ook "extraterrestrial highway" genoemd.
Onderweg kwamen we 1 dorpje en 1 stadje tegen. Daar maar gelijk de auto volgegooid want ook de benzinepompen zijn hier schaars. Er stonden nog wel wat andere stadjes op de kaart maar die bestonden alleen uit wat krotten waar niemand meer woonde. Het waren ook rare stadjes met rare mensen. En natuurlijk overal casino's. In Ely zijn we ook even gestopt om een voorproefje te nemen op Las Vegas (wij komen ook zondag aan Chestin), maar we hadden geen geluk. Dus toen maar moed verzameld voor de laatste 100 km naar Baker (want we waren het saaie rijden behoorlijk zat), wat vlak bij Great Basin ligt.
Baker zelf bestaat uit ook voornamelijk vervallen huizen. Dat dachten we ook van het gebouw wat ons motel bleek te zijn. (het motel hadden we gister via internet geboekt omdat we het aandurfden op de bonnefooi erheen te rijden maar op internet zagen de plaatjes er veel mooier uit.....) Het is een raar krotmotel, wat door hippies gerund wordt. Afstoffen kennen ze hier niet en ook de afstandsbediening voor de tv heb ik met een tissue eromheen bediend om er achter te komen dat de tv het niet doet. De sfeer is wel heel gemoedelijk hier. Het bed ligt ook lekker, zo lekker dat ik (na een zeer uitgebreide inspectie) erop in slaap ben gevallen om 16:00 en pas uren later weer wakker werd. Ron was inmiddels ook in slaap gevallen. Zal wel uitputting van de saaiheid zijn :).  En nu ben ik het reisverslag een het typen met een slecht-werkende internet verbinding dus ik hoop dat het uploaden vandaag nog lukt......

1. Chestin:
    10 oktober 2014
    Wij komen zaterdag aan, maar die dag hebben we vast heel hard nodig om te wennen aan het tijdverschil!!
  2. Tom en Jolanda:
    10 oktober 2014
    Het uploaden is gelukt! Ja, soms moet je er iets voor over hebben om daar te komen waar je wilt zijn