Bryce Canyon

11 oktober 2014

Ok..... misschien hebben we gister toch iets te veel gelopen.... vanmorgen waren we nog steeds stijf en ik was erg moe. Dus go with the flow and take it easy.... vandaag is Bryce Canyon NP aan de beurt en het lijkt ons verstandig om maar even geen lange hikes te lopen. Bryce is een langgerekt park langs de rand van een canyon met de meest waanzinnig gekleurde en geformde rockformaties (hoodoos). Het park heeft veel uitkijkpunten dus het leent zich uitstekend voor een rustig dagje genieten van spectaculaire uitzichten!
We zijn al vroeg in het park en het is koud: 1C! Dat is even wennen na alle warmte deze vakantie. Gelukkig hebben we inmiddels zoveel geshopt dat we ons er goed op kunnen kleden. We zijn 10 jaar geleden hier geweest en afgelopen jaar stond deze canyon op het programma maar toen waren de parken gesloten als gevolg van de crisis in de US. Dus nu maar opnieuw een poging gedaan :).
En het was weer prachtig, de ene rotspartij was nog mooier gekleurd dan de andere en als er een wolk voor de zon kwam zag je de kleuren gewoon veranderen! We hebben ons dan ook helemaal suf gefotografeerd! Inmiddels was het ook wat warmer geworden dus de korte broeken konden weer aan. Aan het einde hebben we nog een kleine hike gelopen naar een watervalletje en dat was precies genoeg voor vandaag!
We zijn op tijd naar Cedar City gereden en hebben in het eerste het beste hotel ingecheckt. Daarna wat gegeten bij Sizzlers en de rest van de avond lekker tv gekeken!