White River National Forest

26 september 2022 - Glenwood Springs, Colorado, Verenigde Staten

Vanmorgen zaten we om 6 uur in de auto. Ons motel had geen ontbijt dus dat werd eten in de auto. Het was 2 uur rijden dus we hadden alle tijd en genoten onderweg van spinach wraps met provolone, een banaan en yoghurt. We laten de red rocks achter ons en zetten koers noordwaarts richting de bergen. De weg slingerde langs creeks, heuvels met grote boulders en prairies. We zien raven en pronghorns. En zo zijn we dan 'ineens' in alpine landschap,  een compleet andere omgeving binnen 2 uur.

Als we bij de eerste trail aankomen is het nog rustig.  En binnen 100m zien we mountain goals, marmotten en pika's en allerlei leuke vogels.  Wat een goed begin van de dag! Het uitzicht op de trail is prachtig!

De rest van de dag vermaken we ons in White River met rijden,  lopen en klauteren.

Als we bij een parkeerplaats wegrijden rijdt er een man achter ons langs met een rotvaart, komt naast mij tot stilstand en gebaart dat ik m'n raampje moet opendoen. Als ik dat doe roept hij,  go blue, go blue!! Ik heb geen flauw idee waar hij het over heeft. You're from Michigan right? Zegt de man. Ah.... onze huurauto heeft een mi-kenteken..... it's a rental! Roep ik terug.  We schieten allebei in de lach.

Om 16 uur zijn we bij ons hotel en nadat we gedoucht hebben gaan we boodschappen doen voor de komende dagen en pakken en snelle hap bij Taco Bell.

De rest van de avond bestaat uit voorbereiden voor morgen en lekker relaxen.