Page - deel 1

18 oktober 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

De eerste dag in Page zijn we niet zo vooruit te branden.  Daarnaast was het vandaag bewolkt met een kleine kans op regen. We zouden eigenlijk een grote hike doen over grote rotsen maar die hebben we maar een dagje uitgesteld. Mocht er toch regen en misschien onweer komen,  dan wil je daar niet zitten.

We gingen langs de BLM office om te kijken of zij misschien nog leuke suggesties hadden om te hiken. En bijdehante dame zei, what do you think,  I have 22,000 accres here for hiking... maar helaas,  elke wandeling die ze opnoemde hadden we al gedaan en ze eindigde met: hmmm you pretty much have seen the south part of the Grand Staircase Escalante NM.

Daar hadden we dus niet zoveel aan en we waren ervan overtuigd dat er meer te zien was dus we hebben wat rond gereden in en om Page en bij interessante plekjes gestopt en daar gelopen.  En zo kwamen we weer hele mooie nieuwe dingen tegen: een witte rots met allemaal grotten en canyons... rode rotsen met wave-achtige structuren...

Overigens vertelde de BLM dame ons wel dat de weg naar de wave pretty stiffed up was een dat het er groot risico zou zijn met onze auto om vast te komen zitten.  Er waren al 2x uitgeloot en met deze informatie besloten we om maar geen 3e keer in te schrijven.

De dag erna gingen we dan de hike naar yellow rock doen. We hebben deze hike al eerder gedaan maar hij is zo speciaal dat we hem heel graag nog een keer wilde doen. Om er te komen moesten we 14 mile onder een onverharde weg rijden maar deze was gelukkig in goede conditie.

Om bij yellow rock te komen moet je een steile ridge over omhoog en weer naar beneden en dan weer omhoog yellow rock op.  Vanaf de parkeerplaats was het even zoeken om de juiste inham te vinden waar we omhoog moesten.

Toen we deze zagen was het even slikken... het was zo steil en hoog... en ik heb deze vakantie meer laat van hoogtevrees dan andere jaren.  Maar we wilden het graag proberen dus daar gingen we.  Ik vond de klim omhoog doodeng.  Zo steil, allemaal zand en losse stenen en weinig om je aan vast te houden,  het meeste brokkelde ook af als je het vast pakte. Met een halve paniekaanval omhoog heb ik het gered. En eenmaal boven wordt je beloond met de eerste uitzicht op yellow rock en de het enorme uitzicht van boven en daar is het ook niet eng meer.

De rest van de hike naar yellow rock is prima te doen en eenmaal op yellow rock zelf is alles vergeten en genieten we van deze bijzondere plek en de prachtige uitzichten die we hebben.

De terugweg bij het steile stuk heb ik op m'n gat naar beneden afgelegd.  Zo had ik geen last van hoogtevrees kom ik niet uitglijden op de losse stenen.

Savonds hebben we lekker voor de tv zitten relaxen en hebben we zitten brainstormen wat we op onze laatste dag in Page kunnen doen.

1. Johan en Hennie:
    19 oktober 2022
    Misschien kun je lekker gaan zwemmen in Lake Powell?.