Bighorn National Forest

1 oktober 2022 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag zou het een regendag zijn.  En inderdaad als we uit het raam van onze lodge kijken miezert het.  We ontbijten met yoghurt en granola en om 7 uur zitten we in de auto.

We reizen vandaag van Buffalo naar Cody en onderweg doen we verschillende stops in Bighorn NF.

Wat een enorm prachtig gebied is dit weer wat we nog niet kennen.  Het miezeren is inmiddels overgegaan in harde regen. Onze eerste stop is een wandeling naar een mooie waterval. Het laatste stuk weg daar naartoe is niet geasfalteerd en ziet er erg modderig uit.  Als we erop rijden begint de auto enorm te slippen en we gaan alle kanten uit.  Al snel besluiten we terug te gaan en de waterval te laten voor wat het is.  Deze weg is te gevaarlijk nu.  Erg jammer want we hadden ons veel voorgesteld van deze hike.

De tweede waterval was in een wat ontwikkelder gebied maar dat was afgesloten. Dat ging lekker dus. Maar....we hebben onze auto voor het hek geparkeerd en zijn te voet doorgelopen.  En wat een geweldig gave waterval was dat in een canyon.

De 2 hikes die als volgende stops gepland stonden hebben we nooit kunnen vinden maar we hebben onderweg zoveel mooie stukken gezien waar we hebben gelopen dat we ze niet gemist hebben. Gelukkig was de ergste regen voorbij en hebben we vrijwel overal droog gelopen.

Onderweg zien we geen bighorn sheep maar wel White tailed deer, pronghorn en bald Eagles.

Onze laatste stop was Devils kitchen maar ook die hebben we niet kunnen bereiken haha, de ene weg ernaartoe ging over private property en de andere weg was weer een modderpoel. Dus we zijn doorgereden naar ons motel in Cody, waar we een cowboy style kamer hebben.

Na even gerelaxed te hebben op de kamer zijn we Cody ingegaan om wat rond te kijken en te eten.

1. Tom en Jolanda:
    1 oktober 2022
    Wat een prachtige foto's weer. Jammer van de regen, waardoor een deel van jullie plannen niet is doorgegaan. Hopelijk wordt het beter.