Ozark National forest

26 oktober 2019

We horen het al als we wakker worden in onze cosy cabin.... de regen klettert op het dak. We zien het ook als we de gordijntjes open trekken, de regen stroomt naar beneden. Toch maar weer even terug het bed in.

Vandaag rijden we door Ozark National forest en ik had daar een paar mooie hikes uitgezocht. De regen ziet er niet aanlokkelijk uit maar ik zal en moet in ieder geval één wandeling doen: glory hole falls. Dit is weer zo'n plaatje waar ik ooit op internet tegenaan ben gelopen en dacht,  dit wil ik ooit in het echt zien.  En deze route kwam er vlak langs dus dat wilde ik niet aan mn neus voorbij laten gaan. Ron dacht er gelukkig net zo over dus daar gingen we, in de stromende regen. Dit keer geen rockhopppen maar plassenspringen. Binnen de kortste keren waren we drijfnat maar het was gelukkig niet koud. En een voordeel was dat er bijna geen andere mensen waren.

Glory hole falls is een unieke waterval omdat deze een gat in de overhangende rots heeft 'geboord' waardoor het op die plek naar beneden valt. Ondanks de bewolking was het een prachtig gezicht. Het hele gebied was trouwens waanzinnig, overal grote rotsblokken, watervallen en riviertjes.

Terug bij de auto snel droge kleren aangetrokken en de verwarming opgestookt. We hadden nog wat meer plekken op de planning maar het idee om onze natte jassen weer aan te trekken klonk ineens niet meer zo aanlokkelijk. Dus zijn we in één keer doorgereden naar Hot Springs, Arkansas.

Morgen gaan we hier naar hot springs National Park, ons laatste National Park en dan hebben we alle parken in de 'lower 48's' gezien!  Dat moeten we dan toch even vieren! En we hebben een bestemming voor onze laatste dagen gevonden waar het mooi weer is!  Mobile, Alabama. Nu maar eens kijken of we daar een mooi plekje kunnen vinden.