Een topdag in Colorado!

27 september 2022 - Granby, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag stond er een bijzondere hike op het programma,  de hanging lake trail,  één van de meest iconische hikes in Colorado vanwege de geologische kenmerken,  travertine afzetting.

We hadden een permit nodig dus deze hike was van te voren geboekt.  8:30 stonden we aan de voet van de trail.  Het was een stevige klim omhoog over een rotsachtig pad. Maar de omgeving was zo mooi! We liepen door een canyon langs een creekje met allerlei kleine watervalletjes en torenhoge canyon walls, onder een strak blauwe lucht.

Eenmaal boven aangekomen werden we verrast door een betoverend mooie omgeving.  Een superhelder meer omgeven door watervallen en een grote waterval erboven.  Zo bijzonder... volgens Ron het mooiste wat hij ooit heeft gezien.

Na een tijdje genieten zijn we weer afgedaald en vervolgden we onze weg richting Granby, ons startpunt voor morgen.  We genoten van de prachtige I-70 die dwars door de rockies gaat.  En de highway 40 richting granby was zo mogelijk nog mooier.

Rond 15:30 komen we aan bij onze eindbestemming van vandaag,  de YMCA waar we overnachten. Een geweldig groot complex waar je allerlei activiteiten kunt doen. Onze kamer is een beetje gedateerd maar heerlijk ruim en een fijne sfeer door al het hout.  En het uitzicht van ons balkonnetje is fenomenaal!

1. Tom en Jolanda:
    27 september 2022
    Wat hebben jullie al weer veel gedaan in die paar dagen. En wat een prachtige trail hebben jullie gelopen. Dat meer met de watervallen is heel bijzonder.
    We worden al een beetje jaloers. 😉
  2. Johan en Hennie:
    27 september 2022
    Ik lees het alweer…uitrusten is er bijna niet bij😊 maar wat een prachtige foto’s weer. Van die plaatjes zouden ze puzzels moeten maken👍 ..niet die foto van je geschaafde been natuurlijk Berna! Fijn om te lezen dat jullie zo genieten😊…vooral mee doorgaan!