Page - deel 2

19 oktober 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen stond er eerst een trail vlak bij Lake Powell op het programma.  Lake Powell heeft maar heel weinig punten waar je te water kunt gaan,  de meeste mensen huren een boot voor een week en gaan dan de strandjes af.  Wij hebben dat vorige keer met een kano gedaan.

Maar... over de trail die ik had uitgezocht scheen je met een beetje moeite het water kon bereiken.  Dus off we want.... we hadden wel geen zwemkleding bij ons (stom...) maar we konden iig checken of het mogelijk was.

En ja hoor,  na wat zoeken,  lopen,  klimmen en afdalen kwamen we dan bij het water.  Superleuk! Ik zat net lekker met m'n voeten in het water te dubben of ik in m'n ondergoed zou gaan zwemmen..... komt er een enorme houseboat langs.  Weliswaar op grote afstand,  en Ron zei nog,  dat worden hoge golven.  Maar ik dacht dat t wel meeviel,  die boot was zo ver weg... dus ik bleef zitten met m'n eigenwijze hoofd. En... flats.... daar was ik dus helemaal nat, en nog eens,  en nog eens.... toen maakte het ook niet meer uit en ben ik maar met kleding en al in het water gaan liggen. Ron hield het bij natte voeten.  Zwemmen was overigens niet te doen.  De onderstroom was veel te sterk dus ik moest me goed aan de rotsen vasthouden om niet meegetrokken te worden.

Drijfnat bij de auto had ik gelukkig een extra set droge kleding bij alleen geen ondergoed.  Maar het was 45 minuten rijden naar ons volgende punt dus met de droge kleding aan en aan 1 hand m'n onderbroek en bh uit het raampje reden we weg.  Na 15 min was het droog en kon ik m'n ondergoed weer aantrekken.

Onze volgende stop was bij Navajo historic bridge. Een brug over een enorm ravijn waar de colorado rivier doorheen stroomt.  Dit is een favoriete plek van de Californië Condor, de grootste vogel van noord Amerika en een zwaar bedreigde soort.  We waren er al meerdere keren tijdens vorige vakantie geweest en iedere keer als er we er waren dan waren ze net geweest.  Maar nu..... nu zat er 1 op de brug! Dat was boffen! Ik heb me gek gefotografeerd en een paar leuke foto's van m weten te maken! Op m'n andere camera dus ik kan ze hier niet posten.

Toen liep er een stel naar me toe en zeiden,  we hebben een verrassing voor je... bleek dat aan de andere kant een moeder met een jong in de cliffs zat.  Zo leuk!

Ma deze fantastische catch zijn we weer teruggereden naar Page voor onze laatste actie van vandaag....smokey mountain road. Om er komen is een beetje vaag,  de weg over... na de 3e loods naar rechts en dan de weg volgen door een rivier..... maar dan.... dan kom je in een soort maanlandschap terecht.  Waar de hele omgeving in Page rood is,  is  zijn het hier zwarte en gele bergen.  Met strakblauwe lucht geeft dat weer prachtige plaatjes.

Na al dit moois gaan we nog even bij de walmart om een kippetje met salade te halen wat we buiten opeten met een koud biertje erbij. Ondertussen kijken we naar de planning voor het laatste deel van onze reis.

Dan vanavond alvast wat opruimen en dan is het morgen alweer tijd om Page te verlaten.

1. Tom en Jolanda:
    19 oktober 2022
    Wat een verhaal weer. Ha, ha, ik zie het voor me. Slip en bh al wapperend uit het autoraam.