Grand Canyon

16 oktober 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we al vroeg op.  Het motel had geen ontbijt dus we aten yoghurt uit onze koelbox met granola en banaan.

Om 6:30 zaten we in de auto o weg naar de south rim van de canyon. En het was ontzettend leuk om daar weer te zijn.  Het was al weer een tijd geleden dat we er waren en dat was ook nog de North rim,  die overigens ook ontzettend mooi was. We hadden niet veel tijd dus we hebben van alles was gedaan,  met de bus naar een paar uitkijkpunten, wat korte hikes gedaan, en gewoon genoten van het bijzondere uitzicht.  Voor een zaterdag was het ontzettend rustig in het park.

We hoorden en zagen ook veel vogels,  western bluebirds, mockingbirds, blue jays, steller jays, junco's en natuurlijk de raven.

In de middag vertrokken we richting Page. Hier zullen we de komende dagen blijven. Ook hier zijn we al zoveel keer geweest maar het verveelt nooit! Het moment dat we vanaf de Grand Canyon het red rock gebied binnenrijden is weer kicken! Dit is volgens ons toch wel één van de mooiste plekjes in Amerika.

En er zoveel te doen hier! We proberen om een permit voor The Wave te krijgen.  Deze hebben we in 2006 bezocht en we willen er graag nog een keer heen. We hebben 3 kansen,  maandag,  dinsdag en woensdag.  Voor maandag zijn we helaas uitgeloot,  dus morgen opnieuw proberen voor dinsdag.

We zitten voor de verandering eens niet in een grote hotelketen maar in een klein motelletje waar we een heel appartement hebben met tuin. Heel schattig en met veel details ingericht en lekker om de ruimte te hebben. Toen we aan kwamen was er overigens niemand en er was een bordje met dat ze terug waren om 17 uur.  Het was inmiddels 16 uur dus we zijn maar boodschappen gaan doen.  Maar 17:15 was er nog steeds niemand dus ik ben maar gaan bellen.  Na een paar keer weer er opgenomen.  Bleek dat de eigenaar net geopereerd was en niet kon komen.  We kregen uitleg via WhatsApp hoe we naar binnen konden en zo was het dan gelukkig toch gelukt!

En nu zijn we plannen voor morgen aan het maken,  het is lastig kiezen tussen al dat moois!