Grand Junction

27 oktober 2022 - Grand Junction, Colorado, Verenigde Staten

Met het omslaan van het weer is de zomer hier voorbij.  En in Moab was dat regen, maar in Grand Junction dat wat hoger ligt is dat sneeuw.  En zo kwamen we in een witte wereld terecht!

De eerste dag gingen we naar Colorado National Monument, een red rock gebied, maar nu dus met een laag sneeuw.  We hadden nog nooit red rocks in de sneeuw gezien dus dat was een leuke ervaring. Het was zo mooi!

We gingen dik gekleed de deur uit maar er was volop zon die nog heel sterk was dus na een uur liepen we weer zonder jas.

De 2e dag wilden we een hike in een wintersport gebied doen in de buurt. Het was de laatste dag dat het daar nog redelijk weer was,  de volgende dagen zou het flink gaan sneeuwen op hoogte en dan zijn de wegen niet meer toegankelijk.  Maar toen we daar waren waren alle trails al ondergesneeuwd dus dat ging niet meer.  We zijn doorgereden naar Black Canyon of the Gunnison National Park,  en dat werd ook weer een leuke dag.  Zo indrukwekkend om die zwarte steile canyonwanden te zien!

Ons hotel bevalt ons erg goed hier in Grand Junction dus we hebben geboekt tot zaterdag.  Dan rijden we naar Denver. Onze vlucht vertrekt pas om 19:35. De laatste dagen doen we wat rustig aan.  Wat wandelen in de natuur hier in de buurt, de laatste boodschappen doen,  de auto alvast wat opruimen,  lekker lezen op bed en uit eten.